Betonlook slaapkamer makeover.

Oh.. jullie hebben er geduldig op gewacht, maar kan je vertellen.. het is een geweldige slaapkamer geworden.. echt met een wauw! gevoel al zeg ik het zelf..

Al even liep ik met het plan om de slaapkamer een make-over te geven.. ik wilde graag een donkere kleur maar kon het lastig vinden. Tot ik in contact kwam met Herman van Veluws verfhuis dat zit toevallig bij ons in Voorthuizen. We dronken koffie in het geweldige pand, en bespraken vervolgens mijn wensen. Echt, die man.. is goud waard.. hij kan gewoon alles maken qua kleur verf!

Herman gaf een fijne uitleg, over het label Blauw wat hij heeft ontwikkeld. Dit merk verkoopt verf in veertig unieke soorten; Lakken,beitsen,(vloer)coatings en muurverf. Ook heeft hij een duidelijke milieubewuste keuze gemaakt, wat ik er prettig vind, de grondstoffen en gerecyclede verpakkingen maken dat er zo min mogelijk C02 uitstoot is.

Ook is Blauw sociaal maatschappelijk betrokken, hij vertelde mij dat de ondersteunende werkzaamheden gedaan worden door mensen met een beperking tot de arbeidsmarkt, zij stempelen de roerhoutjes, plakken de labels op de verfblikken en schilderen de kleurenkaarten. Super fijn om te weten dat ik in ieder geval met 100% eerlijke verf aan de slag ga, het werd ook nog eens keurig thuisbezorgd.

Wat heb je nodig voor een betonlook muur?
img_5635

• Afplaktape

• Kwast

• Kleine roller

• Grote roller

• Verfbak

• Spatel

• Verfpads

• Betonlook verf “blauw” in gewenste Ral kleur. Als je mijn kleur wilt.. noem dan even; Bymik dan weet Herman genoeg.

Hoe ga je aan de slag?

 

Als eerste plak je alles af van plafond tot vloer, ik kies er meestal voor om dit met een stevige tape te doen zodat er niets door loopt.

De verf is wat dikker van structuur, ga hem niet roeren want dan vervaagt de nuance die je juist nodig hebt.
Daarna met de kwast en kleine roller de hoekjes en bovenste baan verven. En vervolgens de hele muur, het gaat om de eerste laag dus hoeft niet dekkend of egaal te zijn. Laat dit minimaal 4 uur drogen.

De betonlook

Als het opgedroogd is zul je een soort kalk structuur zien in slordige banen.. je kunt nu gaan beginnen met het creëren van de betonlook. Zelf kreeg ik een spatel om mee aan de slag te gaan, maar geef toch wederom de keuze aan de “verfpads” van de action, beide filmpjes heb ik bijgevoegd. Hier mee maak je een soort kruis beweging op de muur. Ik heb er een filmpje bij gezet. Ook lijkt het op de foto’s nogal heftig, als het opgedroogd is zie je juist een mooie nuance, wat ook de bedoeling is natuurlijk.

Wat ik er van vond?

In een halve dag een complete make over, de verf is zoals bedoeld wat dikker van structuur, en je ruikt hem nagenoeg niet. Een fijne verf die je kunt bestellen via Veluws verfhuis waar deze blog ook in samenwerking mee tot stand is gekomen.

Resultaat

Ik zal jullie niet langer in spanning houden.. een betonlook? Maak je eenvoudig zelf!

Laat je weten als je ook aan de slag bent gegaan of als je vragen hebt? Liefs Kim

Geef een reactie